top of page
  • תמונת הסופר/תKetty Bar

עזה, היינו בסרט הזה 3,259 פעמים. 17 סיבובים ושלושה גברים

מבצע #שומר_חומות בעזה נועד לסכל ממשלה של גוש השינוי. כלומר, לשרת באופן ישיר את מטרתו של ביבי להישאר בבלפור! זוהי הפיכה שלטונית!



מאז 2014 התרחשו מתקפות טילים מעזה ב-166 ימים, אבל רק בשתיים מהן הותקפו גוש דן ואזור ירושלים ● בראשונה, במהלך ניסיונו של גנץ להרכיב ממשלה ב-2019 ● ובפעם השנייה השבוע, כשלפיד ניסה להרכיב ממשלה ● עוד קודם לכן, ההסלמה בנובמבר 2018 באה אחרי המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס - ומבצע "חגורה שחורה" בזמן שנתניהו התקשה להקים ממשלה, אחרי בחירות 2019 מתקפת הרקטות מעזה, מבצע "שומר החומות" של צה"ל וגל האלימות הקשה בין מתפרעים ערבים ויהודים בתוך ישראל שיבשו את המשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלה של גוש השינוי, שמיועדת להחליף את הממשלה בראשות בנימין נתניהו.. << זמן>>







#תומאס_פרידמן: "נתניהו וחמאס שותפים, המבצע בעזה נועד לסכל ממשלה חלופית"

העיתונאי הבכיר תומאס פרידמן, הנחשב מקורב לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת המבצע בעזה למטרות פוליטיות. בטור תקיף שפרסם היום (שני) בניו יורק טיימס, האשים פרידמן בניצול המצב הנפיץ לטובת סיכול הקמתה של ממשלת אחדות "חסרת תקדים" בהשתתפותה של מפלגת רע"ם. לשיטתו, נתניהו וחמאס "שחררו את ההמון שלהם" כדי למנוע את שיתוף הפעולה הערבי-יהודי.

"כמו #טראמפ, גם #ביבי וגם חמאס שומרים על השלטון באמצעות השראה ורכיבה על גלי עוינות כלפי 'האחר'", תקף. לדבריו, הם משתמשים בטקטיקה הזו בכל פעם שהם נקלעים לצרות פוליטיות. הוא אמר כי "הם הפכו לשותפים בעלי ערך" אחד של השני מאז שנתניהו עלה לשלטון ב-1996 אחרי גל פיגועי התאבדות של חמאס. << וואלה >>


#אורלי_בר_לב שרשרת האירועים בישראל בשבועות האחרונים מובילה למסקנה שנתניהו הצית את האש בישראל כדי לאחוז בשלטון. מהדורת החדשות העצמאית של אורלי בר לב #or_ly_barlev





#רם_כהן // אני כותב את כל זה כי החשיבה בישראל חייבת להשתנות. כדי שלא נגיע בעוד שנתיים-שלוש לסבב נוסף של עימות עם החמאס בעזה, עלינו ובידינו האחריות למציאת פתרון למציאות הקיימת.


אנחנו שלא רוצים לספור את מתנו ולא רוצים לספור את מתיהם כי עייפנו. אנחנו שבילינו ימים רבים במקלטים ובחדרי הממ''ד וחרדנו מכל אזעקה, אנחנו שלא רוצים תחבולות להרוג בהם עוד ולא רוצים למגן את עצמנו לדעת כי אין בזה כל תוחלת או תקווה, אנחנו שלא רוצים ילדים הרוגים לא שלנו ולא שלהם, ואנחנו גם לא רוצים לראות שחיילנו מאבדים צלם אנוש ושולחים פצצות עם כתוביות לזכרם של ילדנו כי חושבים שבהרג ילדים אחרים ינציחו את שמם של הרוגנו - אנחנו צריכים לדרוש מהמנהיגות החלולה שלנו שתעשה לסיום המצב אחת ולתמיד, משום ששנייה אחרי סיום הלחימה ידברו שוב על הקואליציה של ביבי או לפיד ויגישו לנו מנחה של אין תקווה, עד לסבב הבא.


הסבבים האלה חייבים להסתיים ואנחנו חייבים לדרוש שלא יחזרו. היינו כבר ב #עופרת_יצוקה [2009], עמוד ענן [2012], #צוק_איתן [2014] מבצע #גן_סגור [2019], #חגורה_שחורה [2019], וכעת #שומר_חומות [2021]. די לנו. מגיע לנו ולתושבי עזה מציאות אחרת. וצריך לדרוש מהפוליטיקאים הישראלים לדחוף לפתרון קבע על בסיס אחר ממה שהרגילו אותנו עד כה.


לעזתים אין מה להפסיד. הם חיים חיי כלב בגיהינום. למי שחי בגיהינום אין מה להפסיד. חייו לא שווים דבר וכדי שירצה לשמור על ביתו, עיסוקיו, הנאותיו, תחביביו, ורכושו הוא צריך להרגיש שהוא חי חיים שיש סיבה לחיות אותם.

הורדה של מגדל ועוד מגדל ועוד מכונית ועוד מוצב ועוד מנהרה ועוד בית ועוד כביש ועוד מזח בים, לא יקדמו את הפתרון בטווח הארוך. זה אולי נועד להרתיע ולצרוב את התודעה של העזתים אבל אנחנו בסבבים האלה כבר 12 שנה ובואו נודה על האמת: חמאס רק מתחזק מסבב לסבב. הירי שלהם חודר כבר את מערכות ההגנה שלנו ומספר הפגיעות המדויקות מתרבה. גם העולם התעייף מאתנו ומגלה אדישות להקזת הדם ההדדית. בסבב הבא תהיינה להם צוללות טקטיות בלתי מאוישות שייפגעו באסדות הגז, מטוסים מדויקים ללא טייס שיירטו בסיסי צבא ומתקנים אסטרטגיים, ופגיעות מדויקות במגדלי העסקים של תל אביב. אנחנו לא רוצים להיות שם.


#עזה היא ביצה טובענית. אי אפשר לייבש ביצה בהפצצות או במצור או בחנק נושם. ביצה תתייבש אם יתייחסו אליה כאל ביצה ויחשבו איך לייבש אותה. עזה סגורה ומסוגרת עם אבטלה של למעלה מ 40 אחוזים. בקרב צעירים האבטלה היא למעלה מ 65 אחוזים. לפני האינתיפאדה השנייה, בשנת 2000, נכנסו בכל חודש 500.000 תושבים מעזה לישראל, לעבוד ולקיים קשרי מסחר וביקורים בגדה. כיום יוצאים מעזה כ 6,200 אנשים בחודש. רבים מהם לטיפולים רפואיים חלקם סוחרים. עזה נצורה.

70 אחוזים מתושבי העיר נזקקים לסיוע הומניטרי של סוכנות הסיוע של האו''ם. השכר הממוצע בעזה הוא 1400 שקלים והמשכורת של פקיד ממשלתי היא 700 שקלים. שיעור אנשים הנמצאים מתחת לקו העוני מגיע ל 55 אחוזים והם מתקיימים מ 20 שקלים ליום. שליש מהם חיים בעוני עמוק יותר ומתקיימים מ- 15 שקלים ליום.

הביוב בעזה לא מטופל או מטופל חלקית. בהעדר תשתיות ואספקת חשמל סדירה הוא זורם לים. מחצית מחופי עזה לא מומלצים לרחצה מסיבה זו. חשיפה לביוב וזוהמה משפיעה על תחלואה גדולה בקרב ילדים שסובלים מכאבי בטן ומחלות מעיים, משום שמקום הבילוי העיקרי שלהם הוא הים. חלק מהזיהום מגיע גם לחופי אשקלון ואשדוד.

החשמל המסופק ומיוצר בעזה מספיק לכשליש מתושביה. והוא מחולק חלקית לכולם. רשת האינטרנט שייכת לדור קודם וגם לצאת וירטואלית מעזה נעשה קשה. במרבית האזורים בעיר אין מים לשתייה והם מובלים על ידי סוכנויות הסעד הבינלאומיות במכלי מים ומשאיות, משם לכדים וג'ריקנים שנאספים על ידי התושבים מרכזי חלוקה. מערך הרפואה בעזה לא יכול לספק רפואה מתקדמת. רבים מהחולים במחלות אונקולוגיות ומחלות מורכבות אחרות יוצאים לטיפול בישראל, רבים מהם נחקרים או מותנים בכניסה לעזה בחקירת שב''כ ''ובשיתוף פעולה'' מתבקש.


מעזה אין יוצא ואין בא. תושבי עזה מופרדים מאחיהם ובני משפחתם בגדה המערבית. הם מנותקים מהעולם. הייאוש שלהם גדול ואין להם ברירה אלא להזדהות עם מי שנלחם במענים שלהם. הם בוחרים בחמאס שנלחם בישראל ומבטיח להם לשבור את המצור. כדי שלא ייבחרו בחמאס צריך לעשות הכול שיהיה להם טוב. שירצו לבחור בחיים. החמאס הוא חלק מהתפאורה הקבועה בגיהינום. צריך שאנחנו, המבוגר האחראי, נשבור עבורם את המצור שיצרנו בהחלטתנו. אסור לתת לחמאס את הניצחון בדרישה והפנטסיה לשבור את המצור דרך 'ההתנגדות'.







bottom of page