top of page

מאמר מערכת #5: המשיחיות של הציונות הדתית

אנו שולחות את בנינו לצבא כדי לשמור על המדינה. מפקידות אותם בידי מדינאים וקצינים מתוך אמון באחריות, בזהירות, וביושרה שלהם. אנחנו מאמינות שהם ישמרו על חיי בנינו מכל משמר ויסכנו אותם רק לטובת הגנה על המדינה ואזרחיה.

הרכב הממשלה הנוכחית מסוכן: מנהיג מושחת, שרוצה שלטון בכל מחיר; קנאים המוכנים לסכן חיילים ואזרחים כדי להגשים פנטזיות משיחיות; ומשתמטים, שמוכנים לשלוח למלחמות רק בנים של אחרים- כי הם עצמם לא מוכנים להיות בשר התותחים של המשיחיים. בידי אלה מופקדים בנינו. פחד אלוהים.


חיילים מבצעים פקודות בעל כורחם בשטחים הכבושים
זה קורה בשמנו. אנחנו שולחות את הילדים שלנו לבצע משימות שנכפות עליהם שהכתם המוסרי והצלקות הנפשיות שלהם ילווה אותם כל ימי חייהם. הגיע הזמן להגן גם עליהם. ( התצלום מתוך פרסום "שלום עכשיו")

המיתוס המשיחי המסוכן של הציונות הדתית


בשנת 66 לספירה, גררה קבוצת קנאים את עם ישראל למרד באימפריה הרומית, שהיתה אז בשיא כוחה. הקנאים היו בטוחים שינצחו בעזרת יד אלוהים שתרד מהשמים. הסוף ידוע - המוני הרוגים וחורבן ירושלים.


בשנת 132 לספירה, עמד בר כוכבא בראש עוד מרד חסר סיכוי נגד הרומאים. הוא הוכרז כמשיח וציפה ליד אלוהים שתעניק לו ניצחון. התוצאות ההרסניות - הגלייה מאסיבית של יהודים מן הארץ, לאלפיים שנה.


בשנת 1984 תכננה קבוצת מתנחלים משיחיים לפוצץ את מסגד אל אקצא שעל הר הבית, כדי לפנות מקום לבית המקדש השלישי. הם ידעו שהפעולה יכולה להוביל למלחמה נוראה ביננו לבין העולם המוסלמי, אבל הניחו שיד אלוהים תרד מהשמים ותושיע את ישראל. יד אלוהים אכן ירדה והושיעה אותנו - בצורת אנשי השב"כ שעצרו את המטורפים לפני שהספיקו להוציא לפועל את המזימה...




האירוע הזה הודחק מהזיכרון הקולקטיבי של הציבור, למרות שעלול היה להחריב את מדינת ישראל. בצביעות אופיינית, תוארו הטרוריסטים מצד אחד כ"עשבים שוטים", כלומר כשוליים שאינם מייצגים את המיינסטרים. מצד שני, הם זכו לגב פוליטי וציבורי חזק, שבהשפעתו ריצו רק חלק מעונשם וגם זאת בתנאים מפנקים. הם לא שילמו שום מחיר חברתי על מעשיהם.


בשנת 2005 הבטיחו רבנים יהירים לבני נוער תמימים שהפינוי מגוש קטיף לא יתרחש, למרות שהחלטת הפינוי זכתה לרוב בכנסת וגם בציבור. הרבנים הסבירו שיד אלוהים תרד מהשמים ותמנע מהצבא לממש את ההחלטה הדמוקרטית. הסוף ידוע - ההתנתקות בוצעה והם פונו. בני הנוער, שבינתיים בגרו, לא מבינים עד היום מדוע לא התקיימו הבטחות הרבנים, והם חווים תחושות ניכור ובגידה קשות כלפי המדינה- לא כלפי מי שסימא את עיניהם באשליות.


והיום? למרות תוצאותיה ההרסניות של המשיחיות, למרות מפח הנפש שהיא זורעת לאורך ההיסטוריה, למרות שהיא אשליה מסוכנת - יש פוליטיקאים ורבנים שעדיין מטיפים לצאן מרעיתם שיד אלוהים תרד מהשמים ותאפשר להם להגשים את הזיותיהם. אלה הם חברי סיעות "הציונות הדתית" ו"עוצמה יהודית".





מינויו של סמוטריץ לשר במשרד הביטחון נועד להרחיב את מפעל ההתנחלויות, כלומר את ההשתלטות על עוד ועוד אדמה ומים בשטחים. הכפפת פלוגות מג"ב המשרתות באזור יהודה ושומרון לשר בן גביר נועדה להעניק עוד הגנה לאלימות המתנחלים כלפי פלסטינים. הצעת החוק לחסינות אנשי כוחות הביטחון מפני העמדה לדין נועדה להחריף את האלימות שמופעלת כבר כיום כלפי פלסטינים. ביטול חוק ההתנתקות נועד להכשיר את ההתיישבות מחדש בחומש שבצפון השומרון, דבר שיביא לעוד חיכוך אלים עם הפלסטינים ויסכן חיי חיילים.


וכשכל הצעדים האלה יביאו לעוד פיגועים כלפי אזרחים וחיילים בשטחים, יזעקו שופרות התעמולה המתקרבנת של המתנחלים ש"רוצחים יהודים רק כי הם יהודים". ראשי המתנחלים ילחצו להקים עוד מאחזים ולהציב עוד חסימות דרכים שיחנקו את הפלסטינים ויעניקו "תשובה ציונית הולמת" לטרור. גלגל האלימות יסתובב שוב ושוב ושוב והדם השפוך משני הצדדים ישמן לו את הצירים.


שיא השיאים של הטירוף המשיחי הוא המזימה המתמשכת להבעיר את הר הבית, המקום הנפיץ ביותר בעולם. לא בשיטות של אנשי "המחתרת היהודית" בשנות השמונים, אלא באמצעות הפרה זוחלת של הסטטוס קוו - תעמולה שקוראת לעוד ועוד יהודים לעלות להר הבית, נסיונות להגניב גדיים להר בערב פסח כדי לשחוט אותם שם כקורבנות. הממשלות מיישרות קו עם המשיחיים ומתקצבות מוסדות עמוסי מבקרים, רבים מהם תלמידים, בהם מהדהד המסר של ציפיה לבנין בית המקדש השלישי, על חורבות אל אקצא.


לצד זאת, מפעילים ראשי המתנחלים לחצים כבדים על הצבא לסכן חיילים ב"תעשיית" התפילות בקבר יוסף בפאתי שכם. ההיבט הדתי בהרפתקה החודשית הזו שולי- הרי תמצית האמונה היהודית היא שניתן להתפלל בכל מקום, ובודאי שאין שום יתרון בתפילה במקום מסוכן ומעורר מדון. המטרה האמיתית היא להסלים את האלימות בין הצבא לפלסטינים ולהביא לעימות כולל, שסופו נכבה 2.




ותחזיקו חזק- יש גם תכניות לכיבוש מחדש של עזה, שהשרה אורית סטרוק כבר הודתה ש"יהיה כרוך בקורבנות רבים". בניגוד להאשמות הבלתי פוסקות באחריות לריבוי הקורבנות, המופנות כלפי מעצבי הסכם אוסלו, יש למשיחיים נכונות להקריב אין סוף חיילים ואזרחים לשם הנצחת ההתנחלות ולשם כיבוש של עוד שטחים. כי לשיטתם- האדמה חשובה מהאדם.


מול הסכנות האלה אי אפשר להסתפק בתקווה ליד אלוהים שתציל אותנו. צריך להציב קיר ברזל של שפיות ואחריות לאומית ולהגן על ישראל. אחרת- ההיסטוריה של העת העתיקה עלולה לחזור על עצמה.


איך עושים זאת? לא משאירים את המגרש לתעמולה של המשיחיים ולא נותנים לציבור הרחב להמשיך להדחיק מתודעתו את מה שקורה בשטחים, במזרח ירושלים ובעיר העתיקה. הניסיונות של הקואליציה להפוך את ישראל לדיקטטורה ממחישים כיצד "השטחים כובשים את ישראל". כלומר- המתנחלים ותומכיהם חותרים להשליט בתוך המדינה את משטר הרודנות והאפליה הקיים מזה עשרות שנים בשטחים, כמבוא לפרויקט הגדול"- מלחמת גוג ומגוג.


חשוב לזכור שאנו נאבקים נגד כוחות חזקים, הממומנים ומתוגברים על ידי הון זר- חלקו של המיליארדרים המפעילים את פורום "קהלת" וחלקו של הקנאים האוונגליסטים, שעל פי אמונתם, הופעתו השניה של ישו עלי אדמות כרוכה במלחמת גוג ומגוג בארץ הקודש. למותר לציין, שהמלחמה הזאת אמורה להיות על חשבוננו.


לנו, האימהות, יש תפקיד מרכזי במשימת ההגנה על ישראל מפני סכנות המשיחיות. כי אנו פונות להורים של החיילים, הנושאים את נטל הכיבוש והאלימות על כתפיהם, ומשלמים בגופם ובנפשם את מחירה הנורא. כל הורה לחייל חייב לראות את עצמו כשליח של המשימה- להוציא את הבנים והבנות שלנו מהשטחים הכבושים, ולא לאפשר את הפיכתם לבשר התותחים של המזימות המשיחיות.



זה קורה בשמנו. אנחנו שולחות את הילדים שלנו לבצע משימות שנכפות עליהם שהכתם המוסרי והצלקות הנפשיות שלהם ילווה אותם כל ימי חייהם. הגיע הזמן להגן גם עליהם.

 





bottom of page