top of page

לא רוצים שוטרים בהבימה

עודכן: 16 בנוב׳ 2020


עוד לילה קשוח בתל אביב.

בתחילת ההפגנה יצאתי לסיבוב לחפש מכתזית. מכתזית נראתה מוקדם יותר ליד הכיכר והתבקשתי לבדוק אם היא עדיין בקירבת הכיכר. מצאתי זינזנה בפינת תרסט ולא ראיתי אף מכתזית.



הטור שלי / נורית שרת


פגשתי את מרב מיכאלי וליאור שליין מגיעים אל הכיכר. באותו יום קראתי ראיון עם מיכאלי בו נכתב שחורשי רעתה פרסמו תוצאות שקריות של ההצבעה נגד ההפגנות. שמה של מיכאלי נעדר מהרשימה למרות שהצביעה נגדף שמחתי לראותה בכיכר. ההפגנה התחילה רגוע עד שהמשטרה פתחה בכריזות שההפגנה לא חוקית. שוטרים הסתובבו בין האנשים עם רמקול על הגב: ''ההפגנה לא חוקית אתם מתבקשים ללכת הביתה''.

המפגינים ענו בתגובה: ''אין דבר כזה הפגנה לא חוקית''.

ואז הכיכר כולה הפכה למכלאה. גדרות ושוטרים חסמו את כל היציאות מהכיכר.

גם היציאה מהחניון התת קרקעי היתה חסומה בגדרות ברזל. ראיתי אישה ששהשוטרים לא אפשרו לה להיכנס לכיכר ושלחו אותה בחזרה לחניון.









פתאום היה פתח להוברמן ואנשים זרמו לשם והתחילה תהלוכה שהסתיימה כעבור כמה מטרים בחסימה על דיזנגוף.

עליתי על עמוד בגובה חצי מטר בשפת המדרכה כדי לצלם את המפגינים. שוטר בלי תג שם, הופיע משום מקום ובלי לבקש ובלי להגיד לי למה אסור לי לעמוד שם ולצלם, אחז בזרועי בכוח ודחף אותי למטה. בתגובה אנשים צעקו לו ׳׳בושה׳׳. הוא זז מעט ואני עליתי חזרה על העמוד וצילמתי אותו.



ואז כולם פנו לאחור והלכו לכיוון מרמורק ושוב נחסמו בכיכר. נשארתי בחוץ מעבר לגדרות. מול הסופר שלי. אני בשכונה שלי שפלשו אליה זרים. שוטרים, סוסים, ניידות.

לאט לאט הקבוצה מחוץ למחסום גדלה. הגיעו אנשים מתהלוכה שהתפצלה והמקום הפך הומה ורועש. תופים ושירה של: ''לא רוצים שוטרים בהבימה''.




פעמיים צילמתי מעצרים. ארבעה, שישה שוטרים וסמויים אוחזים בחור צעיר וגוררים אותו ברחוב. באחת הפעמים השוטרים אפילו אזקו את הבחור שלא נרתע מהאלימות והכוח המופרז וצעק יחד עם האנשים סביב ''משטרה פוליטית''. כמו שראיתי בסרטונים מההפגנות שאגתי לכל עצור: ''איך קוראים לך?'' וכך נכנסתי לקבוצת ''אמהות נגד אלימות המשטרה''. הלכתי כבר להרבה הפגנות עם האפוד הצהוב, אבל נשארתי מפגינה עם שלט. שורקת במשרוקית ושרה סיסמאות. בהפגנה הזאת נכנסתי לתפקיד.




bottom of page