top of page
  • תמונת הסופר/תKetty Bar

מה בדיוק היה אצלנו בידיים ולא יכולנו לעשות עם זה כלום

מילים שחוצבות בזמן את מה שהיה לו סיכוי, ועכשיו נצטרך להתחיל הכול מהתחלה. חובה עלינו להעביר מדור לדור את סיפור יציאת בלפור - הבחירות ביום 23/03 הם סיפור של בחירה בחופש ושחרור משלטון מושחת.


לֹא יָכוֹלְתִּי לַעֲשׂוֹת עִם זֶה כְּלוּם אַתָּה שׁוֹמֵעַ לֹא יָכוֹלְתִּי לַעֲשׂוֹת מִזֶּה כְּלוּם זֶה הָיָה אֶצְלִי בַּיָּדַיִים וְלֹא יָכוֹלְתִּי לַעֲשׂוֹת עִם זֶה כְּלוּם וְלֹא יָכוֹלְתִּי לַעֲשׂוֹת מִזֶּה מַשֶהוּ אַתָּה שׁוֹמֵעַ יָכוֹלְתִּי לְגַמְגֵם מָה רָצִיתִי לְהַגִּיד יָכוֹלְתִּי לְהַרְגִּישׁ הֲכִי רָע שֶׁאֶפְשָׁר וּפִתְאוֹם אַתָּה עוֹמֵד כְּמוֹ יֶלֶד קָטָן בְּסִינוֹר לַצַּוָאר וְחוֹזֵר עַל הַשְּאֵלָה מֶה עָשִׂית עִם זֶה שׁוֹאֲלִים לְאָן בִּזְבַּזְתְּ אֶת כּל זֶה, הָיָה לָךְ סִכּוּי וְאַתָּה תִּצְטָּרֵךְ לְהַתְחִיל הַכּל מֵחָדָשׁ. יונה וולך

עברו שנים רבות מאז נולדה ביתי היחידה, שנים של התבוננות במציאות וגם היכולת לראות אותה נעלמה ממני בשגרת יומי, נכנעתי לשגרת היום יום, חשבתי שאני חושבת אמת וכאשר המחשבה התבלבלה לי המשכתי הלאה כאילו מדובר בעוד תרגיל מתמטי' בעוד תמונת מציאות שאם אתערב בה שום דבר לא יעזור, חשבתי לתומי שהכי פשוט לקחת בקלילות לזרום ולהמשיך הלאה.


9 חודשים של מסע, היכו וצרבו בגופי את כאב ההחמצה "זה היה אצלי בידיים". זה היה מסע של התעוררות ומכאן ועכשיו זה אצלי שוב בידיים לא יהיה הלאה לחיים "האמיתיים". פגשתי את עיוותיה של החברה וידעתי שאין להסתיר את הדברים כי הם באמת קיימים. מחשבות שעברו כמו ענני נוצה, נוצקו בי כמו עופרת יצוקה. זה אצלי בידיים, ברגליים וזה כבר לא אפשרי יותר, ולא פשוט להמשיך הלאה. "אין דבר כזה דמוקרטיה עם כיבוש", "צדק לאיאד צדק לסלמון טקה"

קריאות אלו של צעירי המחאה הם תמצית מזקקת, אכזרית ומדממת בליבה של הישראליות, מחיר הדמים, אובדן הצדק, הכמיהה לחופש, שוויון אחוה ובטחון הם קריאה לעזרה והצלה. עכשיו זה בידיים שלנו. אנחנו צריכות להתחיל הכול מהתחלה.


קטי בר



ספרי לבנייך, לבנותייך, לנכדייך ונכדותייך לכל נער ונערה מה חשוב היום הזה בזכותנו ובחובתנו למען עתידם.

הורידי תמונה כתבי לבנייך לבנותייך לנכדייך ונכדותייך מה חשוב היום הזה בזכותו ובחובתנו למען עתידם. שתפי בפייסבוק ותייגי אותנו. עכשיו זה אצלנו בידיים



bottom of page