top of page

ינון מגל וצחי דבוש יצאו למסע צלב נגדי ונגד חבריי. זו תגובתי

עודכן: 26 בדצמ׳ 2022

הטרללת התקשורתית השבועית התחילה במסע הסתה ורדיפה פוליטית נגד חיילים המשרתים בדובר צה"ל, ממשיך דרך ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מתלהם כרגלו והופך בהבל פיו את דובר צה"ל רן כוכב ואת חיילי היחידה לשמאלנים קיצונים. מגיע לרמטכ"ל והחיילים עולים על א' למשפט ומקבלים 6 ימי רתוק. לפני 18 שנים, שתקנו כשהחל מסע ההסתה וההכפשה של הבנים הלוחמים שלנו שחזרו מחברון ומעזה, מילאו פקודות ועשו מעשים שהדעת האזרחית והאנושית לא מקבלת ולא רוצה לקבל. שתקנו שהם החלו ל"שבור שתיקה" ולדבר. שתקנו אז שרדפו אותם בתקשורת, שתקנו ששר החינוך בנט אסר עליהם להיכנס למערכת החינוך ושתקנו שבוגי יעלון קרא לחקור אותם ועוד קריאות של בוגדים, ו"למה בחוץ לארץ" 18 שנים שתקנו. היום אנחנו כבר לא שותקות המסע הזה אחרי חיילים סדירים היא רדיפה פוליטית שלהם ושל כל מי שהוא לא הם.

דרום הר חברון, סוסיא. צילום קרן נאור

אני אחד החיילים שינון מגל וצחי דבוש החליטו להעלות על המוקד


ינון מגל, מגיש וצייצן פופולרי, וצחי דבוש, כתב צבאי לשעבר ויועץ פוליטי לח"כ ניר ברקת מהליכוד בהווה, פרסמו בטוויטר צילומי מסך שבהם ציוצים פוליטיים, לדבריהם, שלי ושל חבריי ליחידה בדובר צה"ל – בטענה שזוהי "הפרה של הפקודה הצבאית" וכי אנחנו צריכים להישפט על כך באותה חומרה שבה נשפט לוחם גבעתי בחברון, שצעק "בן גביר יעשה פה סדר" בזמן תפקיד וכשהוא לבוש מדים, ואף איים להרביץ לפעילי שמאל.

צריך לזכור שהציוצים המדוברים פורסמו בחשבונות הפרטיים שלנו. נכון, זה לא היה בסדר. אבל לא צפינו את עוצמת התהודה של הפרשה הזאת, שגרמה אפילו לדוברי צה"ל לשעבר לכתוב במשותף כתב הגנה על היחידה וחייליה. האמת שאם מגל ודבוש לא היו נטפלים אלינו,

רוב האנשים בכלל לא היו שומעים על הסיפור, אז באופן אירוני תאוות הנקם והענישה שלהם רק הדהדה את הציוצים האלה יותר.


הבריונות של מגל ודבוש בלתי נסבלת וקטנונית להחריד. עיתונאי (להגדרתו) ודובר פוליטי, עם מאות אלפי עוקבים יחדיו, שמים על המוקד כמה חיילים שמאלנים עם פחות מאלף עוקבים ביחד, בשם ״השוויון״ ובמלחמה על אופיו של גוף שלפי ראות עיניהם "מזוהם בשמאלנים". הבריונות והעסקנות הקטנה לא פגעה בי. להפך, אני גאה בדעותיי ובהשקפת עולמי. אבל מה שכואב לי הוא שהתעוותה לחלוטין ההגדרה למושג "פוליטי". למה דרישה לזכויות אדם בסיסיות ושאיפה לשלום הם דברים פוליטיים? למה שליטה צבאית והרג יום יומי הפכו לדיון ציבורי של בעד ונגד? איך הכשרנו גזענות, והתבטאויות של חיילים מתוך עליונות יהודית הפכו שוות לכל דעה אחרת בדיון הציבורי?


כחברה אנו יודעים להסתכל מעבר לים ולצקצק באדנות נגד עוולות שלא משתמעות לשני פנים, אבל בתוך הבית משהו מזמן כבר הרקיב. פעם הלהקות הצבאיות היו מבצעות את ׳שיר לשלום׳, היום כמובן השיר נגנז מרשימת השירים. השליטה הצבאית והכיבוש חילחלו לתודעה שלנו כמציאות לגיטימית שניתן לטעון בעדה, שניתן לדון עליה כדבר פוליטי. במציאות ההזויה הזו, אני מוצא את עצמי מושווה לחייל אלים ומסוכן.




רונן מנליס, דובר צה"ל לשעבר בתגובה הזויה של איש שכח שקודש הקודשים שהוא מציין טבע בים של שקרים, זוועות וחידלון אישים במהלך השנים ... אנחנו זוכרות היינו שם בכל המלחמות, בכל הפשלות והניצחונות...תמיד דובר צה"ל הקפיד לזרוע זרעים של מסטיק

"חיילי דוצ היקרים והאהובים שלי אתם החלטתם לשרוף את המועדון או מה? לא מציצים ציוצים פוליטים, לא מפרסמים מאמרים עלומי שם כנגד עיתונאים / צייצנים. גם כשזה לא מתאים לנו אתם במקום שהוא קודש הקודשים של החברה הישראלית תשמרו עליו מחוץ לשיח הפוליטי והפרסונלי. תיהיו עניינים גם כשאחרים לא!"








הנה זה מתחיל. צחי דבוש ביום 19.12 בשעה 10:59

"לוחם בגבעתי נשלח ל-10 ימים בכלא אחרי שאמר ״בן גביר יטפל בכם״. הרמטכ״ל הוציא איגרת מיוחדת והצבא רעש. חיילים בדובר צה״ל מתבטאים עם אמירות פוליטיות קשות בהרבה, בניגוד לפקודות - ובצה״ל שתיקה חרישית. דין אחד ללוחם גבעתי, דין מקל לחיילי דובר צה״ל. איפה הרמטכ״ל?" ... ומפרסם צילומי מסך מחשבונם הפרטי. ומסתיים ביום 19.12 22:35 "מספר חיילים מדובר צה״ל נשפטו ונשלחו לריתוק אחרי שצייצו ציוצים פוליטיים. אפשר לעבור הלאה"

"כתבתי בחשבון עם 10 עוקבים, כשאני לא מזוהה כחייל. זה הופיע מתוך מסע נקמה אישי של צחי דבוש שעשה קמפיין פוליטי רווחי שלו" אמר נבו דן, החייל לאילנה דיין בתוכנית הבוקר (22.12) "נבו דן, אחד מארבעת החיילים שעמדו במוקד הסערה סביב דובר צה"ל, מגיב בראיון ראשון אצל על ההשוואה לחייל גבעתי מהתקרית בחברון: "זה פוליטיקה וזה פוליטיקה, אבל צריך לראות את הסך הכל - הוא היה על מדים ואני לא. אם נפתח ביחד פוסט של הצל נמצא אלף ואחת תגובות של חיילים..."


"עליתי משפט על זה, אבל יש לאמת חשיבות - הייתי מוכן לשלם על זה מחיר. אמנם עברנו על הנהלים, אבל לא עשינו משהו לא בסדר. לא איימנו על אף אחד ולא נהגנו באלימות"


ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שטען שדובר צה"ל רן כוכב הופך את היחידה למפלגת שמאל קיצונית, נשמע אומר "בשנה האחרונה דובר צה"ל עצמו וגם חלק מכפופיו נוקטים בקו פוליטי ולעומתי מול ההתיישבות ביו"ש. מכבד את הרמטכ"ל, אבל דובר צה"ל גורר אותו פעם אחר פעם לדברים פוליטיים". - ככה מתחלה הסתה מדוגמת על מוסד צבאי, שאנחנו לא מגדולות המאמינות, וסומכות על הודעותיהם ולא פעם, הם נפלו לתהומות שעד היום לא בנמצא סיד שידיף את הסירחון הנודף משקריהם ועיוותי המציאות.


"מיתוג מערך דובר צה״ל כגוף שמאל הוא כפוי טובה והזוי, במערך משרתים אנשים מכלל הסקאלה, מהמערך יצא הדובר של בן גביר, במערך משרת דובר לשעבר מהימין המובהק וכל תפקידו של המערך הוא לסייע לצה״ל ולהתנהלותו בשטחים גם אם אינה צודקת ומוסרית בעיני בחיילים." מוסיף נבו דן בתגובה לראש המועצה. יוסי דגן, מודאג מחיילים עם דעה אחרת, חופש מחשבה, כושר ביטוי, ביקורתיים, רואים את המציאות כמו שהיא, בעלי ידע, השכלה, תבונה, שכל ישר, אמת, ישרי דרך ואוהבים את המדינה שלהם - ישראל. הפעם אנחנו לא שותקות. היינו שם. אנחנו לא חוזרות על אותה טעות. נבו של הסיפור כאן, יכול להיות כל אחד - אנחנו בימים שחורים של הפיכה משטרית ורדיפות פוליטיות משומנות, מסוגננות ומתוזמנות לסתום לילדים שלנו את הפה.



bottom of page