top of page
  • תמונת הסופר/תKetty Bar

חנינה עכשיו! חוק אחד לכולם

חוק הפסקת הליכים ומחיקת רישומים בעניין תכנית ההתנתקות, תש"ע-2010 קובע תנאים של אכיפה סלקטיבית, שכן הוא מבחין בין מתנגדים למחאות אחרות על רקע אידאולוגי, החוק אינו חוקתי, כיוון שהוא פוגע בזכות לשוויון בפני החוק, עד כדי פגיעה בכבוד- המוגן בסעיף 2 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, פגיעה אשר אינה עומדת בתנאי פסקת ההגבלה שבסעיף 8 לאותו חוק. החוק מפלה בין אלה שהפגינו בתוכנית ההתנתקות לבין אחרים שהפגינו בפעולות אחרות החוק אף פוגע בזכות לחופש הביטוי וחירות ההפגנה של קבוצה אחת לעומת קבוצה אחרת.

בית הכרם, ירושלים (24.04.21)

דורית לב/

לפני מאה שנה בדיוק, באביב שנת 1921, נרצח הסופר יוסף חיים ברנר במאורעות יפו.

שנה קודם לכן ב-1920, השתתף ברנר בוועידת ההסתדרות וביקש את רשות הדיבור, אך מכיוון שברנר לא היה בעל תפקיד רשמי – לא הייתה לו זכות להשתתף בדיון. ברנר לא ויתר ואמר: "רשות דיבור אין לי אבל זכות הצעקה יש לי."

זכות הצעקה אינה זכות המעוגנת בחוק אבל אין ספק שזו הזכות למחות, להפגין, ולפני הכל – זו הזכות למחשבה חופשית ולחופש הביטוי. ובמילים אחרות – לכל איש ואישה זכות מלאה להביע דעות באופן חופשי ומבלי לחשוש שמשטרה פוליטית, המופעלת על ידי השלטון, תעצור אנשים על מה שאמרו או אפילו על מה שחשבו.


הזכות הזו שמורה לכל אחד ולכל אחת, ולאמהות הזכות הזו היא חובה. חובה לצעוק ולוודא שזכויותיהן של נשים וזכויותיהם של אזרחים אחרים במדינה אינן נרמסות. חובה לצעוק ולהגן על הצעירים והצעירות המשתתפים.ות כבר כמעט שנה במחאה. להגן עליהם.ן כדי שהם יוכלו לצעוק את הצעקה בלי חשש, חובתנו לאפשר לכולם להמשיך ולצעוק מבלי שהמשטרה תגביל, תחטוף מגפונים, תכלא במחסומי לחץ, תכה ותעצור אותם. תעצור לא רק על צעקת המחאה, אלא תעצור רק על עצם הכוונה לצעוק.


ולשם כך עמדנו בשבועות האחרונים, אמהות נגד אלימות משטרה, בחזית בית הנשיא. לבשנו אפודים צהובים, כרכנו בנדה צהובה לצוואר, אחזנו שלטים צהובים ועמדנו. מכוניות נכנסו ויצאנו, אנשי ביטחון בדקו כל רכב שהתקרב אל הבית וביום העצמאות עברו לפנינו כל חברי הסגל הדיפלומטי הבכיר.


קראנו לנשיא לפגוש אותנו כדי להשמיע באוזניו את הצעקה הכפולה. ואחרי שבועיים מחוץ לשער הנשיא הזמין אותנו לעבור את השער ולהיכנס אל תוך הבית.

בפגישה הסברנו לגברת רבקה רביץ, ראש הסגל בבית הנשיא, שאנחנו אזרחיות מודאגות שלא רוצות לקום בוקר אחד למציאות שבה לא נוכל לנהל כאן באופן חופשי קהילה חברתית וחופשית, לא רוצות שעתידם של הצעירים החרדים לעתיד המדינה יוכתם, מגיע להם עתיד בטוח ושפוי.


לכן – אנחנו לא הולכות מכאן ואנו קוראות לנשיא המדינה לפעול בכל הדרכים החוקיות העומדות לרשותו כדי להבטיח:

שזכויותיהן של נשים לא ייפגעו;

שמפלגות הדוגלות במדיניות מיזוגנית ואנטי להטבית לא יהיו חלק ממשלה עתידית;

שהמשטרה תדאג לשלום האזרחים ותהיה מקצועית ולא פוליטית;

ועוד אנו קוראות לנשיא לפעול להענקת חנינה לכל מי שהוגש נגדו.ה כתב אישום בהקשר המחאה ולהורות כי הרישום הפלילי בגין אירועים אלה יימחק ולא יישאר כתם על חיי מי שיצא.ה להגן על מה זכותו.ה לחיות כאן חיים חופשיים.

אנו גאות להיות אלו שפתחו את הדלת ונכנסו לבית הנשיא.

מכתב אמהות נגד אלימות משטרה - לנשיא
.pdf
Download PDF • 244KB

בקשת חנינה אמהות נגד אלימות משטרה - לנשי
.
Download • 244KB

חוק הפסקת הליכים ומחיקת רישומים בעניין ת
.
Download • 65KB



bottom of page