top of page
  • תמונת הסופר/תKetty Bar

היכן היה השופט, שמעולם לא ראה? היכן היה בית הדין הגבוה, שמעולם לא הגיע אליו?

פרנץ קפקא/המשפט


שיח ג'ארח 31.12.2021 - צו פינוי שבוסס על פסק דין שהתיישן, ושמסמכיו המקוריים אינם בנמצא.

ההוצאה לפועל כלל אינה יודעת מי השופט שפסק במקור. אין היא ראתה אסמכתאות בעלות של העותר לפינוי. אבל זה לא מפריע להוציא משפחה מביתה, ולסכן את כלל הציבור נוכח המתח שהצו מייצר.



הדבר המשמעותי ביותר בהפגנה האחרונה בשיח ג׳ארח, בראות עיני, היה מה שהתרחש במרוחק מעיני המפגינים. בשטח שבקרבת בית משפחת סאלם, שגודר, באופן שאינו מפתיע בידי המשטרה לקראת ההפגנה. אולי בעצם יש שני דברים משמעותיים- כי גם חסימה זו, על אף שהייתה צפויה, הרגלת הקהל אליה היא משמעותית. ואולי אף אבסורדית נוכח אירועי הדיון בהוצאה לפועל השבוע.

בעת שהמפגינים נחסמו מלהתקרב ליד המשפחה - משטרת ישראל הורתה לדיירי הבתים במרחב החסום להיכנס לביתם. למה? ככה.

עוצר משטרתי. גם אם רך. לאור יום. במהלך שעות הפגנת הסולידריות. אסור לעמוד על המדרכות מחוץ לבתים.

ניחוח של הענשה. ואולי הכנה מדורגת לקראת הבאות, חסימת המרחב לתנועה שאינה ״חיונית״ ע״י דיירי השכונה. עם קריצה מרושעת - אלו ש"שומרים" עליכם כה קרובים, אך אינם יכולים לעשות דבר בעת שחופש התנועה שלכם מופרת. שיהיה ברור מי פה בעל הבית, חרף הדיון המשפטי האחרון במשרדי ההוצאה לפועל. ואולי, בכלל, אין זה קשור למפגינים, אלא לסיוע בהלהטת הרוחות בתגובת תושבי מזרח העיר לשכניהם שמוכנסים בצורה מדורגת לעוצר.

למי שטרם התעדכן לגבי תוצאות הדיון בהוצאה לפועל, הרי מדובר באחד האירועים המגוחכים והיותר מעלי תמיהה שניתן לתאר. לגבי פירוט טענות המשטרה בנוגע לצורך בצו גמיש לא אכביר במילים, מאמינה שהכתבה הקודמת מעמיקה בנושא.


אני מעוניינת להתמקד בנושא אחר, חמור משפטית בהרבה, שגורם לך לפתוח עיניים רחבות ולתהות - מה לעזאזל.

איך יתכן שבמדינת 2021 מוגש צו פינוי ע"י הבעלים החדש (מסתבר שלכאורה) של הנכס - ולא ע"י גורמי ממסדי? סליחה.

נכח שם גם סגן ראש העיר ירושלים, אריה קינג, שהוא ממובילי המאמץ להתיישבות יהודית במזרח ירושלים, מנהל "הקרן לאדמות ישראל" אשר רוכשת אדמות בשיח ג'ארח. סליחה, שמעון הצדיק. שום ניגוד עניינים למול חובתו כמשרת ציבור, לכלל הציבור, גם זה הערבי - רחמנא ליצלן.

במדינת ישראל בשנת 2021, מערכת ההוצאה לפועל חותמת על צו פינוי, שעברה עליו התיישנות ועל כן פינוי בהתאם אליו מנוגדת לחוק, כאשר בכלל המסמך המשפטי המקורי אינו בנמצא. יתרה מזאת, צו הפינוי הוצא ע"י מערכת ההוצאה לפועל - ללא הצגת אסמכתאות בעלות של הבעלים החדש אשר דורש אותה.


בין אם ימצאו המסמכים ובין אם לוודא - עצם הוצאת צו פינוי על הממסד הישראלי בהיעדר המסמכים, ובפרט למול התיישנות התיק, היא תעודת עניות למערכות החוק בישראל. אשר רומסות את החוק במו ידיהן, שחור על גבי לבן.




תמלול מתוך ראיון של שי קנדלר עם עורך הדין של פאטמה סאלם, מר מאג'ד ע'נאיים:

עיקר הטענות שהועלו במסגרת הבקשה, היו, קודם כל התיישנות - לפי הדין בישראל, שעה שחולפות להן 25 שנים מיום מתן פסק הדין, ופסק הדין הלא מבוצע - עפ"י הדין, פסק הדין מתיישן ואין לבצעו. אלו הוראות החוק. במקרה שלנו פסק הדין ניתן ב1988, אנחנו בשנת 2021, חלפו להן 33 שנים, ועדיין פסק הדין לא בוצע. עפ"י הדין בישראל - אין לבצע פסק דין כזה.

בנוסף, מתברר, שתיק בית המשפט אינו בנמצא, זאת אומרת היום אנחנו אפילו לא יודעים אם פסק הדין הזה אמיתי או לא. אפילו העתק מאושר אין לנו, וגם הנוטריון שאישר אותו - מאשר במו ידיו, שהמסמך המקורי *איננו בידיו*.


הוא מאשר שהוא חתם, הוא מאשר שבשנת 2012 הוא חתם על פסק הדין כהיעתק מתאים למקור על סמך העובדה שהיה העורך דין שטיפל בשנת 1988. ועל כן הוא מאשר שזה העתק מתאים למקור. עפ"י הדין בישראל אין לקבל אישור כזה. אישור כזה אין לו תוקף, טענו כל זאת בפני ההוצאה לפועל, טענו שיש לסגור את תיק ההוצאה לפועל מפאת ההתיישנות. יש לבטל את ההחלטה לפתוח את תיק ההוצאה לפועל, ולאפשר לגברת (סאלם) להמשיך להתגורר באותו בית.


מדוברת בגברת בת 77, הגיע הזמן לסיים את הסאגה הזו. אם יש בעלים חדשים, אם הבעלים החדש יוכיח את הזכויות שלו - הוא מוזמן להגיש תביעה חדשה לבית המשפט. הוא לא יכול להתבסס על פסק דין שלא, שספק אם קיים - אך הוודאות התיישן. על כן ההיגיון מחייב לסגור את תיק ההוצאה לפועל, ושערי בתי המשפט הם פתוחים.





יהונתן יוסף טוען שפסק הדין הוא סופי וחלוט, אולם הוא אינו מציג אותו. שאלה אותו כבוד הרשמת, האם מישהו יודע מה שם השופט שנתן את פסק הדין? אין. לא יודעים. תסתכל באותו מסמך, אין זכר מי התובעים, אין זכר מי הנתבעת, אנחנו אפילו לא יודעים מי השופט. מי השופט שחתם? איפה המסמך המקורי? פסק דין צריך שיהיה פסק דין חתום ומאושר. תציג לי עכשיו את פסק הדין.




נכון לעכשיו אין החלטה, כבוד הרשמת נתנה הוראה לעורך הדין הקודם של משפחת חדאד להגיש תצהיר מפורט בכתב לעיון הרשמת אודות הנסיבות של פסק הדין שמבוסס עליו תיק ההוצאה לפועל, אודות האישור הנוטריוני, שאנחנו תקפנו אותו היום במהלך הדיון - וביקשה את ההתייחסות של אותו עורך דין נוטריון, עו"ד מכאעס, לעיונה.


בנוסף על כך הורתה לאדון יהונתן יוסף להגיש אסמכתאות, את מסמכי הרכישה, הוא טען שהוא רכש זכויות נוספות של בעלים נוספים של יורשים של אותה משפחה יהודית (משפ' חדאד) , הוא ביקש שהמסמכים יהיו חסויים, ושהזהות של אותם אנשים שמכרו תישאר חסויה, רבותיי, השמות מופיעים בנסח הטאבו, זה לא סוד גרעיני. מי שיכול לשלוף נסח טאבו ב15 שקלים יכול לראות את כל השמות שם.


כבוד הרשמת אמרה שלאחר שכל החומר הזה יוגש לה, היא תסתכל ותיתן החלטה.






תוך 4 דקות הוכרזה התקהלות לא חוקית, ואז הגיעו רימוני ההלם

חיכוכים בין משתתפי ההפגנה השבועית בשייח' ג'ראח לבין המשטרה הם עניין שבשגרה. אך ביום שישי האחרון המשטרה התנהלה בצורה אגרסיבית במיוחד ופעלה בניגוד לנהלים שלה עצמה. האם ההסלמה קשורה לפינוי המתקרב של משפחת סאלם?


תושבי שייח ג'ראח דחו את פשרת העליון שנועדה למנוע את הפינוי מבתיהם

התושבים הפלסטינים התנגדו להצעה בשל מרכיב התשלום, שנתפס כהכרה בבעלות של המתנחלים על הבתים. שופטי העליון יצטרכו להכריע בערעור שהגישו המשפחות נגד צו הפינוי שהוצא לבתיהן


המאבק נגד ההתנחלות בשייח ג'ראח

ألنّضال ضدّ الاستيطان في حيّ الشّيخ جرّاح



⁧‫#انقذواحيالشيخ_جراح‬⁩. ⁦‬⁩

‏⁧‫#הצילו_את_שכונת_שייח_גראח



bottom of page