top of page

גַּם אֲנִי פֶמִינִיסְטִית. כָּזֹאת אֲנִי.

כל מי שהדמוקרטיה הליברלית הישראלית יקרה ללבה חייבת להתעורר.

היום זו אני, מחר אלה אתן.

צריך להתייצב נגד הסימון, התיוג וההוקעה לא רק משום שאלה כלים פסולים ומסוכנים של משטרים חשוכים, אלא גם בגלל שהם סוללים את הדרך להכשרת הזוועות שהממשלה החדשה מתכננת לעשות לחברה הישראלית ולמדינה. ד"ר אורית קמיר





// חמוטל גורי

קיץ 2020, ימי בלפור הסוערים. קבוצת "אימהות נגד אלימות" קמה. אלה ימי קורונה וסגרים. חלקנו יוצאות כל שישי וכל שבת לרחובות. חלקנו מלוות מהבית, מהחמל"ה – חדר המצב של האימהות. אלה וגם אלה עוקבות בעיניים דואגות אחרי מקרים של אלימות כלפי מפגינים.ות ומעצרים.


הביטוי הצבאי והגברי – חמ"ל – עבר תהליך של פמיניזציה. חמל"ה – מוקד של דאגה, חמלה ואכפתיות.


באחד מימי חודש מרץ 2021 התייצבנו קבוצה של אימהות נגד אלימות המשטרה מול תחנת משטרת מוריה בירושלים ודרשה מהשוטרים במקום "תעצרו גם אותנו". כל אחת מאיתנו נשאה שלט שנשא את תמונתה צועדת בראש תהלוכה של מפגינים.ות בדרך לבלפור עם הכיתוב "גם אני הובלתי תהלוכה".


זה היה מעשה של אימהות. לא היינו שם כדי להגן על הבנים הפרטיים שלנו. היינו שם כדי למחות על כתבי אישום שהוגשו נגד קבוצה קטנה של אנשים צעירים, פעילים, באשמת "הובלת תהלוכה בלתי חוקית", במסגרת מחאות בלפור.

היינו שם כדי למחות על הפיכתם של אנשים - שמימשו את זכותם (וחובתם) האזרחית להשמיע קול נגד שחיתות שלטונית ובעד תקווה לעתיד טוב יותר – לעבריינים.


הצעירים האלה שסירבו להיות אדישים או מיואשים, מצאו עצמם נאשמים. ההנחה הייתה כנראה שאם ירתיעו את מי שצעדו בראש התהלוכה, אלה שפסעו אחריהם, יתקפלו.

הם סומנו, למען אחרים ואחרות "יראו וייראו".




סימון הוא פרקטיקה של הפחדה.

נריץ חצי שנה קדימה. חג סוכות. שעת לילה מאוחרת. חופשה משפחתית ביישוב כליל הציורי בגליל. הנייד מצלצל. בצד השני של הקו קללות ואיומים.

פעילי "אם תרצו" סימנו כמה אימהות שהשתתפו במשלחת לדרום הר חברון כ"עוכרות ישראל" ופרסמו את מספרי הטלפון בקבוצות של פעילי ימין.


סימון הוא פרקטיקה של הפחדה ושל הפרדה. הוא חותר לזרוע חשש ורתיעה מהמסומנים.ות

נריץ עוד שנה וחצי קדימה. התקשורת חושפת את הרשימות השחורות של מפלגת נועם. א.נשי תקשורת להט"בים, חוקרות פמיניסטיות, ארגונים ומשפטנים.ות שהתמחותם היא זכויות אדם ואזרח. קרנות שתומכות בארגוני חברה אזרחית.

ובין לבין, רופא ערבי בהדסה מסומן כאויב, כי, ובכן, הוא ערבי. ומנחה בתוכנית אקטואליה בערוץ הכנסת מסומן כי אמר את צמד המילים "השטחים הכבושים".


סימון הוא פרקטיקה של רדיפה.

יש דבר אחד חשוב שאפשר וצריך לעשות מול פרקטיקות של סימון, הפחדה, דה-לגיטימציה ורדיפה; להתייצב לצד המסומנים.ות ולומר "גם אני"

גם אני הובלתי תהלוכה

גם אני מתנגד.ת לכיבוש

גם אני בעד שוויון וחופש מדיכוי לכולם.ן

גם אני בעד זכויות אדם ואזרח

גם אני פמיניסטית. כזאת אני.




bottom of page