top of page
  • תמונת הסופר/תKetty Bar

רגע, בואי נזכור על מה? ולמה יצאנו לפני 9 חודשים

עוד לא הגיע הזמן לסיכום רומנטי. ממש לא.

אנחנו לא הולכות מכאן.

אנחנו כאן כי אלימות משטרתית היא מדיניות ברוח הפשיזם שהמפלגה השלטת מכתיבה למשטרה ומאיימת להיות אלימות ממשלתית מוצהרת כנגד נשים.

אנחנו, 50% מאזרחיות המדינה, יוצאות למאבק וקוראות לנשיא המדינה ביום שני 05/04 להסתכל לנו בעיניים ולשמוע את קריאתנו. לא נסכים כי 8.9% מהמצביעים בבחירות האחרונות יהיו שותפים בממשלה כלשהי שהמצע שלה קורא להדרת נשים, לפגיעה בזכויות הלה"טבים ובעד מדינת הלכה.


אמהות נגד אלימות משטרתית' במחאה בבלפור. (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90 - 04.08.20)


השבוע האחרון התאפיין בבליץ תקשורתי של מפלגת נעם המקדם בכל דרך, סדר יום חדש המבוסס על מצע מפלגתי החותר תחת מעמדן וזכויותיהן של הנשים בישראל. השבוע גילינו למרבה ההפתעה, שתפיסת עולם חשוכה שהייתה מנת חלקן של כתות יהודיות, היא תוכנית העבודה ודרך הפעולה של מפלגות הימין והימין הקיצוני. מפלגת נעם מהציונות הדתית דורשת לתקן את החלטת הממשלה המבטיחה ייצוג הולם לנשים. נעם תדרוש במו"מ הקואליציוני להקמת הממשלה הבאה, לתקן את החלטת הממשלה המבטיחה ייצוג הולם לנשים והגנה עליהן מפני אלימות. מדובר בהחלטה המחייבת את מוסדות המדינה לפעול בהתאם להחלטה 1325 של האו"ם, המחייבת להגן על נשים ולהבטיח את ייצוגן במערכת הפוליטית הבין לאומית נעם תדרוש "להחזיר למדינתנו את הצביון היהודי שבשנים האחרונות הלך ונשחק". לסל הדרישות הוסיפו מנהיגי נעם הבטחה כי יפעלו לקדם החלטת ממשלה "...ליישום החלטה המחייבת גופים ממשלתיים לפעול על פי עקרונות חוק הלאום", כל הדברים האלה הנאמרים בריש גלי. זאת מציאות פוליטית המתהווה לנגד עינינו וממונפת כמו סופת חול במדבר. המפלגות הדתיות רואות בנעם את המנוע והמפוח לקידום מדינת הלכה והן מעניקות לרעיון רוח גבית חזקה.

אנחנו, האזרחיות השפויות והנורמליות החיות כאן ומנהלות חיי משפחה ועבודה, עלולות להתעורר בוקר אחד למציאות המטורללת הזו.

לכן – אנחנו לא הולכות מכאן.

ולכן – נגיע כולנו, צהובות מתמיד, ביום שני בשעה 12:00 למשכן הנשיא בירושלים למשמרת מחאה בדרישה להיפגש עם הנשיא, הבעל, האבא והסבא, ראובן (רובי) ריבלין. לא נסכים ולא נאפשר מציאות פוליטית שבה מיעוט, פשיסטי ולאומני - דתי יהיה חלק מממשלה כל שהיא בישראל.




יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, "‏אחרי שבקורונה נתניהו הכניס את הנשים למטבח, עכשיו השותפים הטבעיים שלו במפלגת נעם רוצים להוציא אותנו, הנשים, ממוקדי קבלת ההחלטות. זו לא מתיחת 1 באפריל. רק 100 שנה יש לנו זכות בחירה. כל צעד במאבק שלנו לשוויון הוא עולם ומלואו. זה החושך שנתניהו הכניס לכנסת. הם והוא והאפליה חייבים ללכת".
יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, "‏החושך הקרוי בטעות 'מפלגת נעם' הוסתר כל הבחירות רק כדי לחשוף שבשביל חסינות לנתניהו ידרשו עולם סטייל סיפורה של שפחה. ממשלת ביבי היא לא רק משחק כיסאות פוליטי אלא סכנה מוחשית לשלומן של נשים ולהט"ב".
שלי יחימוביץ מצייצת בערב חג "מאוד לא מרגש, לא פורץ דרך ולא היסטורי, הנאום של מנסור עבאס. למה שאתרגש מברית יהודית ערבית של רומסי זכויות נשים ולהט״בים, שמרנים מיושנים, שרוצים למחוק יחד הישגים היסטוריים לשוויון זכויות שהושגו בכאב ובעמל? שבת שלום וחג שמח."
אמנון אברמוביץ על הברית הטבעית בין עבאס לרב קנייבסקי "ליכוד, המתחנן להשתמש עכשיו ברע"מ כקרש הצלה, ביקש לפסול אותה בשנת 2006. אגב, כבר אז נשמעו בה קולות הקוראים להשתלבות בשלטון ובעיקר במשאביו. היא אנטי ציונית, שמרנית, מתנגדת בתוקף להפרדת דת ממדינה. היא תומכת בטיפולי המרה, סולדת ממצעדי גאווה, לא סולדת מהדרת נשים. כמוה כיהדות התורה, שואפת למדינת הלכה, במקרה שלה הלכה אסלאמית. גם היא כופרת בסמכות בתי-המשפט, "ערכאות של גויים" בלשון החרדים הקנאים. מצביעיה, כמו לא מעט חרדים, לא כולם כמובן, אינם מכירים ביום העצמאות כיום חג, כיום ששון, אלא יום אסון."

הרב חיים קנייבסקי, מראשי הציבור החרדי, הכשיר בימים האחרונים שיתוף פעולה עם סיעת רע"ם. מבית הרב נמסר כי "הרב נשאל על אפשרות הקמת ממשלה שתשען על תמיכת המפלגות הערביות מול תמיכה ממפלגות אנטי דתיות והשיב כי עדיף שת"פ עם מי שיכבד את הדת והמסורת היהודית על פני מי שרודף את הדת".

אבי מעוז יו''ר נעם מצייץ "ביום שני הקרוב נמליץ לנשיא המדינה, יחד עם רשימת הציונות הדתית, להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו". במסגרת המו''מ להקמת הממשלה תדרוש נעם שתתקבל החלטת ממשלה המחייבת גופים ממשלתיים לפעול ע"פ עקרונות חוק הלאום.

מס' 2 בנעם השיב לטענה שהושמעה בעניין ואמר: "ההחלטה הזו לא מגינה על נשים ולא מקדמת אותן. מטרת ההחלטה היא להטמיע בנו מושגים פרוגרסיביים שפוגעים במשפחה, בצבא ובמדינה. לא ניתן שיחנכו אותנו מחדש ל'חשיבה מגדרית' ולא נסכים שאלו יהיו המשקפיים של השירות הציבורי". לבדיקתכם
חמוטל גורי בפוסט תגובה בפייסבוק: מפלגת נעם - כן זו שביבי הכשיר כדי לחמוק ממשפט ולאחוז בשלטון ויהי מה – דורשת לבטל את החלטת ממשלה 2331 בדבר יישום תוכנית פעולה לאומית ליישום החלטה 1325 של מועצת הביטחון של האו"ם, שעיקריה: השתתפות פעילה של נשים בפתרון סכסוכים אלימים, מניעת הסלמה באלימות, הגנה על נשים מפני אלימות והטמעת חשיבה מגדרית. ובמילים אחרות: שוויון. הם כנראה בונים על זה שהציבור לא יודע החלטה החלטה 2331 מהי, או שלציבור לא אכפת משוויון מגדרי ומשוויון באופן כללי. אז בואו נראה להם שאנחנו לא אדישות.ים, לא בורות.ים ובעד שוויון זכויות מלא לכלל אזרחי.ות המדינה. תשתפו, תכתבו פוסט משלכם.ן, תדברו על זה ואל תתנו לחרפה הזו לעבור בשקט.



טלי, המנכל״ית של כנפיים של קרמבו עונה: זה פוסט ישן. מישהו החליט להחזיר אותו לכותרות הבוקר. אני הייתי מציעה לאנשים מנעם להדליק את האור... המתג מצד ימין ואם אצטרך להגיבת רשמית אגיב להם בקרמבואיות וחיוביות-שהוא מוזמן לבוא לפעילות שלנו וללמוד איך בני הנוער יוצרים מקום ומשמעות לכל אדם פחד אלוהים שאנשים כאלו יהיו בממשלה ועוד הערה: כנפים של קרמבו התקבלו בקונצנזוס החברתי-ישראלי. פוסט מעין זה מוציא את כותבו רע ומחזק את התנועה הנפלאה הזאת.

יגאל כנען, מועמד מספר שלוש במפלגת נעם, מבית מדרשה של ישבת הר המור, פרסם פוסט מקומם בפייסבוק בו הוא מותח ביקורת על תנועת הנוער 'הכנפיים של קרמבו', שעוזרת לשלב נוער עם נכויות בחברה, וטען כי היא מחוברת לעמדות נוצריות ופמיניסטיות





bottom of page